Book holder
Home
Blog
Top 10 beste CRM software in 2024
Home
Blog
Top 10 beste CRM software in 2024

Top 10 beste CRM software in 2024

Joyce van Vliet
Gewijzigd, 06 oktober 2022
Door Joyce van Vliet
Gewijzigd, 06 oktober 2022

In dit artikel vind je alle informatie over de 10 beste CRM softwaresystemen van dit moment. ℹ️Geen tijd om het hele artikel te lezen? Salesforce is naar onze mening de beste CRM software van 2024, maar ook monday sales CRM, Pipedrive, Oracle NetSuite en Zoho zijn prima CRM softwaresystemen. ✔️ Review Joyce van Vliet, gewijzigd op 01-01-2024. Hulp nodig en wil je alle CRM's vergelijken? Ga dan naar CRM Systemen Vergelijken

article-hero
Beste CRM programma's
alt
Salesforce
alt
Meest volledig
5/5
blue-tick
Stroomlijn je processen
blue-tick
Marketingtools
blue-tick
Grote marketplace
Teamleader CRM
alt
5/5
blue-tick
Facturen en offertes
blue-tick
Projecten
blue-tick
Koppelingen
Pipedrive
alt
Het alles-in-één platform
5/5
blue-tick
Visuele sales pijplijn
blue-tick
Aanpasbare pijplijn
blue-tick
Gemakkelijk in gebruik
HubSpot
alt
Beste Marketing CRM
5/5
blue-tick
Marketing, sales en service
blue-tick
Inbound Marketing Focus
blue-tick
Uitgebreide Integratiemogelijkheden
Zoho
alt
Compleet CRM
5/5
blue-tick
Volledig aanpasbaar
blue-tick
Snel en goed voor teams
blue-tick
Meer dan 45 apps

💡Customer Relationship Management. Vrij vertaald naar het Nederlands: het beheren van klanten en het opbouwen van een klant relatie. Om serieus met klantbeheer en klantrelaties aan de slag te gaan, heb je een goed CRM systeem nodig. In dit artikel vind je alle informatie over de 10 beste CRM softwaresystemen van dit moment!

 

🏛Wat heb je aan CRM software?

Als modern en ambitieus bedrijf kun je niet om softwaresystemen heen. Zo heb je een goed boekhoudpakket nodig en kun je ook niet meer om een CRM systeem heen. Er zijn talloze redenen om een CRM systeem zo snel mogelijk in je onderneming te integreren:
 

  • In een CRM softwaresysteem staat alle informatie op één plek. Het gaat hierbij om bijvoorbeeld informatie over een specifieke klant, waardoor deze klant nog beter beheerd en bediend kan worden. Alle werknemers binnen de onderneming hebben bovendien toegang tot deze informatie. Dit komt de service onder aan de streep alleen maar ten goede.
  • Je leert je klant beter kennen. Met goede CRM software leer je je klant alsmaar beter kennen. Dit komt onder meer doordat je alle mogelijke bedrijfsinformatie op één centrale plek op kunt slaan. Daarnaast is goede CRM software in staat om deze informatie te analyseren en mogelijk zelf automatisch aan te vullen. Des te beter je je klant kent, des te beter je je klant kunt bedienen.
  • Je kunt processen automatiseren. Met een goed CRM softwaresysteem ben je in staat om processen te automatiseren. Het systeem neemt veel werk voor je uit handen, waarmee je dus de nodige tijd weet te besparen. En zoals je ongetwijfeld weet, is tijd hetzelfde als geld. Met een goed CRM softwaresysteem bespaar je dan ook (veel) geld.
  • Je krijgt beter inzicht in je business. Dankzij een goed CRM softwaresysteem krijg je veel meer/beter inzicht in je business. Je kunt hierdoor de juiste beslissingen nemen en de juiste weg met je onderneming inslaan.
  • Je verkoopt sneller en meer. Onderzoek wijst ook uit dat je met goede CRM software meer en sneller verkoopt. Onder aan de streep werkt een CRM systeem dan ook omzet verhogend, ondanks dat je wel in het CRM softwaresysteem moet investeren. Deze  investering betaalt zich op den duur weer uit.
  • Voor alle bedrijven geschikt. Bijkomend voordeel is dat CRM software voor elk bedrijf geschikt is. Ongeacht of je een klein bedrijf hebt of aan het roer van een gigantisch bedrijf staat, is het onwijs belangrijk om je klanten goed te bedienen. En juist dát krijg je voor elkaar met goede CRM software.


 

🏛Wat is de beste CRM software in 2024?

De keuze voor CRM software is een hele logische keuze. Met dank aan dit softwaresysteem zet je de volgende stap(pen), bedien je je klant beter, optimaliseer je interne processen en geniet je van veel gemak.
 

Voordat je van deze voordelen profiteert, moet je op zoek gaan naar de beste CRM software. Hier helpen wij je graag een handje bij. De vele CRM softwaresystemen hebben wij aan een keuring onderworpen, waardoor wij een top 10 samen hebben kunnen stellen. Over de 10 beste CRM softwaresystemen van 2024 vertellen we je hieronder meer.
 
📙 De 10 beste CRM systemen  in deze gids 
 

  1. Salesforce: beste CRM systeem voor kleine bedrijven
  2. Monday.com: beste CRM systeem voor project management
  3. Pipedrive: beste CRM systeem voor sales
  4. Oracle NetSuite: beste CRM systeem voor e-commerce bedrijven
  5. Zoho: beste CRM systeem voor hybride teams
  6. Freshsales: beste CRM systeem voor communicatie
  7. Keap: beste gebruiksvriendelijke CRM systeem 
  8. Quickbase: beste CRM systeem voor crossplatform integraties
  9. Sage: beste CRM systeem voor klantondersteuning
  10. Sugar: beste CRM systeem voor middelgrote bedrijven

     

1. Salesforce

brand-logo
Overall Ratings: 5 / 5
Voordelen
cross
Volledige CRM
cross
Schaalbaar & Flexibel
cross
Uitgebreide AppExchange
cross
Automatisering & Workflow
Nadelen
cross
Steile leercurve
cross
Relatief duur
cross
Beperkte mobiele functionaliteit.
Wanneer kies je voor Salesforce
arrow
Wanneer kies je voor een ander CRM
arrow

 

 

Er kan er maar één de beste zijn. Als we kritisch naar het aanbod van CRM software kijken, zien we dat Salesforce met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Dit is volgens ons dan ook met afstand het beste CRM softwaresysteem van 2024.

 

In het aanbod van CRM softwaresystemen is Salesforce de marktleider. Wereldwijd heeft Salesforce onwijs veel klanten aangetrokken, variërend van kleine- tot aan grote bedrijven. Dat dit systeem voor alle klanten geschikt is, is onder meer te danken aan de diversiteit. Je kunt dit CRM softwaresysteem naar wens inrichten en je kunt van talloze functies gebruik maken.
 

Wat ons ook aanspreekt, is dat je het dashboard van Salesforce naar wens aan kunt passen. Wil je bijvoorbeeld elke ochtend snel die ene KPI in kunnen zien? Als je voor de CRM software van Salesforce kiest, kun je juist die KPI in het dashboard naar voren laten komen. Je behoudt hiermee de volledige controle over het systeem én je ziet wat je wilt zien.

 

Binnen dit softwaresysteem kun je dus met veel functies aan de slag gaan. Veel van deze functies zijn geschikt voor kleine bedrijven, terwijl er ook speciale functies voor grotere bedrijven staan. Wat hierbij indrukwekkend is, is dat je zelfs van Ai-gestuurde functies gebruik kunt maken. Met dank aan deze functies leer je nog meer over je klanten, terwijl het systeem ook van zichzelf leert. Onder aan de streep komt dit je business alleen maar ten goede.

 

Werk je op dit moment in je bedrijf al met meerdere softwaresystemen? Het is goed om te weten dat je veel van deze systemen ‘gewoon’ aan Salesforce kunt koppelen. Dit is onder meer met Dropbox en Mailchip mogelijk. Een verbinding tussen dergelijke systemen maken, is bij Salesforce ook een fluitje van een cent.
 

Wil je in je onderneming zoveel mogelijk taken automatiseren? Dan is Salesforce ook op je lijf geschreven. Met dit systeem ben je in staat om veel taken te automatiseren, om processen te automatiseren en om taken aan specifieke afdelingen toe te wijzen. Met name als je terugkerende/repeterende taken hebt, biedt Salesforce o dit gebied ongekende uitkomsten.

Een ander sterk punt is de veelzijdigheid van Salesforce. Met dit CRM softwaresysteem kun je dus alle kanten op, terwijl je ook nog te allen tijde toegang tot het CRM systeem hebt. Deze CRM software bevindt zich in de cloud en is zodoende ook vanaf je smartphone/tablet te gebruiken. Het advies is om daarvoor de speciale Salesforce app te downloaden.
 

Wat kost Salesforce?

Spreekt de CRM software van Salesforce je helemaal aan? Dan is het goed om te weten dat je uit meerdere pakketten kunt kiezen:
 

  • Essential: het Essential pakket is ideaal voor kleine bedrijven en kost 25 euro per gebruiker per maand.
  • Professional: voor grotere bedrijven is het Professional pakket geschikt. Dit pakket kost 75 euro per gebruiker per maand.
  • Enterprise: voor de allergrootste bedrijven is het Enterprise pakket ontwikkeld. Dit pakket kost 150 euro per gebruiker per maand.
  • Unlimited: als je alles uit de CRM software van Salesforce wilt halen, is het Unlimited pakket geschikt. Dit pakket kost 300 euro per gebruiker per maand.
     

Wat voor jou het juiste pakket is, hangt af van je voorkeuren. Kijk ook goed naar de bedrijfsgrootte; het Essential pakket is bijvoorbeeld ideaal voor de zogeheten ‘small businesses’. 
 

Tip: maak gebruik van de gratis proefperiode van 30 dagen. Gedurende deze periode kun je Salesforce Cloud geheel gratis uitproberen. Na deze periode is de kans bijzonder groot dat je direct een abonnement op/bij Salesforce af wilt sluiten!
 

Onze mening over Salesforce

Wij zijn van mening dat Salesforce de beste CRM software van 2024 is. Deze CRM software is onwijs uitgebreid, is geheel naar wens samen te stellen en biedt ongekend veel functies. Doordat je uit zoveel functies kunt kiezen, is deze CRM software ook nog voor alle mogelijke bedrijven geschikt.
 

Het is bovendien niet voor niets dat Salesforce het grootste CRM softwaresysteem wereldwijd is. Salesforce heeft gewoonweg veel te bieden en doet dit met verve. Als je van de beste CRM software gebruik wilt maken, kom je automatisch bij Salesforce uit!

 

2. monday sales CRM
 


 

Niet alleen over Salesforce zijn wij te spreken, maar ook over monday sales CRM. De CRM software van Monday.com is volgens ons een goede nummer 2 in deze top 5 van de beste CRM softwaresystemen. Met verschillende voordelen weet Monday.com zich te onderscheiden van Salesforce, maar op andere punten is Salesforce toch echt beter. Het is desalniettemin aan te raden om ook naar de CRM software van Monday.com te kijken.

 

Wat ons bij de CRM software van Monday.com vooral opviel, is de gebruiksvriendelijkheid. Dit gehele platform spreekt direct tot de verbeelding, is makkelijk in gebruik en werkt lekker snel. Dankzij deze voordelen is het een pretje om van dit CRM softwaresysteem gebruik te maken. 
 

Spreekt de standaard lay-out of het standaard dashboard je niet helemaal aan? Bij Monday.com heb je alle mogelijkheden om het dashboard naar eigen wens aan te passen. Je kunt het tot in detail customizen, waarmee je de CRM software volledig naar je wens maakt. 
 

Is een mogelijke tijdsbesparing voor jou dé reden om CRM software te gebruiken? Dan zit je met Monday.com ook goed. Binnen dit systeem kun je tal van zaken en processen automatiseren. Je bepaalt hierbij ook nog eens wat geautomatiseerd moet worden. Dankzij het lerende vermogen van dit CRM softwaresysteem heb je na enige tijd nergens meer omkijken naar. Hiermee bespaar je zowel tijd als geld.
 

In onze ogen is Monday.com ook voor elk bedrijf geschikt. Dit systeem is goed schaalbaar, waardoor je ’t volledig naar je bedrijfsgrootte aan kunt passen. En heb je specifieke wensen met betrekking tot de CRM software? Dan komt het maar al te uit dat je dit systeem geheel naar wens aan kunt passen.
 

Overigens zijn wij ook over de mogelijkheden van dit CRM softwaresysteem te spreken. Je kunt met dit systeem alle kanten op, je hebt uit tientallen functies de keuze en je past het systeem dus naar wens aan.
 

Loop je na verloop van tijd tegen problemen of uitdagingen aan? Dan is er geen enkele nood aan de man. De klantendienst van Monday.com is namelijk 24 uur per dag en 7 dagen per week te bereiken. Zelfs als je in het weekend met een vraag zit, kun je dus in contact komen met de klantenservice. Dat je dit zowel via de mail als telefoon kunt doen, stemt ons al helemaal tevreden.
 

Onder aan de streep kunnen we niks anders dan stellen dat Monday.com haar zaakjes prima op orde heeft. Dit blijkt ook uit de vele bedrijven die al voor deze CRM software gekozen hebben. Als we naar deze bedrijven kijken, zien we dat zowel grote- als kleine bedrijven voor de CRM software van Monday.com kiezen. Dát vinden we veelzeggend voor de flexibiliteit van dit CRM systeem.
 

Voldoen de functies van dit CRM systeem nog niet helemaal naar je wens? Dan is het fijn om te weten dat je ook andere systemen van Monday aan dit CRM systeem kunt koppelen:
 

  • Monday Work Management. Met dit systeem kun je teams en professionals taken en workflows laten beheren.
  • Monday Marketer. Met dit systeem kun je gericht met de marketing aan de slag gaan. Effectieve campagnes lanceren is met dit systeem goed mogelijk.
  • Monday sales CRM. Met dit systeem oefen je veel invloed uit op de sales van je bedrijf. Dit komt onder meer doordat de klantgegevens en verkoopcyclus op één plek te volgen en beheren zijn.
  • Monday Dev. Met dit systeem kun je eenvoudig agile workflows bouwen. Dit is met name ideaal voor ontwerp- en R&D Teams.
  • Monday Projects. Met dit systeem kun je samen aan elk project werken. Het doel is uiteraard om elk project goed in te plannen, goed uit te voeren en zo snel mogelijk te voltooien.
     

Wat kost monday sales CRM?

Wil je graag gebruikmaken van de CRM van Monday.com? Dan is het zaak om een keuze te maken tussen de verschillende pakketten:
 

  • Individueel CRM: €0 euro per maand. Dit pakket is geschikt voor maximaal 2 gebruikers en is qua functionaliteiten relatief beperkt.
  • Basic CRM: 10 euro per maand per gebruiker. Dit pakket is geschikt voor kleinere bedrijven die graag hun leads, contacten en deals willen beheren.
  • Standaard CRM: 14 euro per maand per gebruiker. Met dit pakket ben je in staat om verkoopprocessen te automatiseren en je klanten perfect te bedienen. Dit is ook het populairste pakket van Monday.com.
  • Pro CRM: 24 euro per gebruiker per maand. Met dit pakket krijg je nog meer inzicht, bijvoorbeeld in de verkoopcyclus en prognose.
  • Onderneming CRM: prijs op aanvraag. Voor de allergrootste bedrijven is dit pakket interessant. 
     

Onze mening over monday sales CRM

Wij zijn onwijs enthousiast over de CRM software van Monday.com. Dit systeem sluit wat ons betreft naadloos aan op moderne bedrijven, is fijn te gebruiken en is grotendeels naar wens aan te passen. Ook is dit pakket wat ons betreft geschikt voor alle bedrijven.
 

Met de CRM software van Monday.com kun je alle kanten op. Bepaal welke functies je wilt gebruiken, stel het dashboard naar je wens in en beheer je klanten hiermee op de best mogelijke manier. Door de vele uitbreidingen maak je dit CRM softwaresysteem nóg perfect voor jouw onderneming.


 

3. Pipedrive

Ben je op zoek naar gebruiksvriendelijke CRM software? En wil je de CRM software ook direct gebruiken om meer sales te scoren? Als je op deze beide vragen ‘ja’ kunt beantwoorden, is de CRM software van PipeDrive interessant voor je. Nadat wij deze CRM software uit mochten testen, kunnen wij het volgende concluderen: dit is geweldige CRM software. Vandaar ook dat PipeDrive plek nummer 3 in deze top 10 van de beste CRM softwaresystemen inneemt.

 

De mogelijkheden met/van Pipedrive zijn ongekend te noemen. Dit is volgens ons te danken aan de dubbele benadering. Pipedrive ziet hun CRM systeem niet alleen als een manier om klanten te beheren, maar ook nieuwe klanten aan te trekken. Met Pipedrive kun je dan ook twee kanten op:
 

  • Met de CRM software van Pipedrive werk je gericht aan klantbeheer. Je bouwt duurzame relaties met je klanten op, je leert je klanten beter kennen en je kunt de beste service aan je klanten verlenen.
  • Met de CRM software van Pipedrive werk je gericht aan je sales. Het is niet voor niets dat deze software als een ‘verkoopgerichte tool’ aangeboden wordt. Dankzij tal van handige functies kun je met deze CRM-tool nieuwe klanten strikken en je verkopen naar een hoger niveau stuwen.
     

Zoals de naam van deze CRM software al doet vermoeden, ligt de focus hierbij op de pijplijn. Oftewel: bedrijven die nu nog lead zijn, maar mogelijk uit kunnen groeien tot klant. Door met deze leads serieus aan de slag te gaan, kun je veel leads omtoveren tot klanten. Hier komt de CRM software van Pipedrive maar al te goed bij van pas.
 

Pipedrive zegt over hun systeem overigens ook nog het volgende: dit is de eerste CRM software die ontworpen is door verkopers en voor verkopers geschikt is. Dit sluit perfect aan op bovenstaande; met de Pipedrive CRM software kun je alle kanten op.

 

Wat wij erg sterk aan Pipedrive vinden, is het dashboard. Het dashboard is erg overzichtelijk, geeft je in één keer alle benodigde informatie en is ook nog naar wens aan te passen. Om binnen dit systeem te navigeren, komen de menu-items aan de linkerkant goed van pas. Hiermee navigeer je snel door het systeem heen en ben je in staat om van alle mogelijke functies gebruik te maken.
 

Binnen deze CRM software is het mogelijk om goed samen te werken. Alle collega’s hebben toegang tot dezelfde informatie, terwijl het ook op meerdere manieren mogelijk is om gericht samen te werken. Dit is onder meer mogelijk door updates over successen en de pijplijn in dit systeem met elkaar te delen.
 

Zoals we eerder al stelden, is Pipedrive gebruiksvriendelijke CRM software. Dit komt volgens ons door het overzichtelijke dashboard, door de customize mogelijkheden en door de instelmogelijkheden. Zelfs als je weinig tot geen kennis van IT hebt, ben je in staat om dit systeem naar wens in te stellen.
 

Nadat je dit gedaan hebt, begint het genieten pas. Je kunt je klanten beheren, je kunt nieuwe klanten verkrijgen en je kunt intern een stuk beter samenwerken. Heb je daarbij ook nog de wens om veel tijd te besparen? Dat is ook mogelijk met de CRM software van Pipedrive. Je kunt met deze software namelijk allerlei taken en processen automatiseren. Ook dit is een voorbeeld van de gebruiksvriendelijkheid van dit CRM systeem.
 

Al met al zijn wij enthousiast over de CRM software van Pipedrive. Het is een geweldig, flexibel, veelzijdig en fijn te gebruiken CRM systeem. Bovendien is dit één van de weinige systemen die direct tot de verbeelding spreken.
 

Wat kost Pipedrive?

Spreekt de CRM software van Pipedrive je erg aan? Om jezelf een nog betere indruk van dit systeem te geven, is het advies om je aan te melden voor de gratis proefperiode. Je kunt vervolgens 14 dagen lang Pipedrive uitproberen.
 

Na deze periode is de kans groot dat je van dit systeem gebruik wilt maken. In dat geval kun je uit vier pakketten kiezen:

 

  • Essential: 14,90 euro per gebruiker per maand. Met dit pakket kun je alles organiseren en eenvoudige verkoopprocessen maken.
  • Advanced: 24,90 euro per gebruiker per maand. Met dit pakket kun je onder meer met e-mail marketing aan de slag gaan en tal van zaken automatiseren.
  • Professional: 49,90 euro per gebruiker per maand. Pipedrive geeft aan dat dit pakket alles biedt dat je nodig hebt om je prestaties en omzet te verhogen.
  • Enterprise: 99 euro per gebruiker per maand. Dit pakket stelt je in staat om de CRM software geheel naar wens aan te passen. Ook geniet je bij dit pakket van de beste ondersteuning.


 

Onze mening over Pipedrive

Wij vinden Pipedrive met recht één van de beste CRM softwaresystemen van dit moment. Dit is onder meer aan de dubbele mogelijkheid te danken: je kunt met dit systeem je huidige klanten beheren/behouden én direct nieuwe klanten aantrekken.

 

Ook alle randzaken van deze CRM software zijn naar onze wens. Zo is het systeem gebruiksvriendelijk, voor veel bedrijven geschikt, naar wens aan te passen en onwijs veelzijdig. In onze ogen is Pipedrive dan ook de terechte nummer 3 in deze top 10!.


 

4. Oracle NetSuite CRM


 

 

Plek 4 in deze top 10 wordt ingenomen door de NetSuite CRM van Oracle. Oracle is wereldwijd gezien één van de grootste leveranciers van softwaresystemen. Dat deze leverancier louter kwaliteit levert, blijkt duidelijk uit de CRM software. Toen wij deze CRM software uit mochten proberen, werden wij in ieder geval erg blij.
 

Met name als je een online bedrijf hebt, is dit de beste CRM software voor je. Dit komt onder meer doordat dit systeem je meer inzicht geeft in het gedrag van je online klanten. Je kunt dit eigenlijk zien als een cloudgebaseerd ERP systeem, waarin ook de nodige CRM-functionaliteiten verwerkt zitten. Je combineert met Oracle NetSuite eigenlijk de voordelen van een ERP- én CRM systeem.
 

Met deze CRM software haal je alles uit je bedrijf. Je haalt het beste in je klanten naar boven, je leert je klanten beter kennen, je laat je werknemers fijner werken en je zet met je bedrijf de volgende stappen. Dit doe je ook doordat je met Oracle NetSuite de nodige taken en processen kunt automatiseren. Ook is het mogelijk om meerdere zaken te synchroniseren, waardoor je naar veel taken geen omkijken meer hebt.
 

Belangrijk voordeel is dat deze CRM software voor veel afdelingen geschikt is. Met Oracle NetSuite kun je onder meer de verkoopafdeling, marketingafdeling en klantenservice perfect met elkaar samen laten werken. Dit komt de hoeveelheid verkopen ten goede, komt daarmee je omzet ten goede én komt de interne samenwerking ten goede. Onder aan de streep kun je hierdoor je klanten beter bedienen, waardoor je ook je huidige klanten weet te behouden.
 

Wat wij ook erg sterk aan Oracle NetSuite vinden, is het dashboard. Dit dashboard biedt een 360 graden view over je gehele onderneming en over alle klanten. Alle informatie die je over je klant in wilt zien, is in dit CRM systeem op één plek te vinden. Ook dit is weer iets waarmee de bedrijfsvoering alsmaar beter wordt.
 

Dat Oracle NetSuite een veelzijdig programma is, mag inmiddels duidelijk zijn. Je gebruikt dit programma voor de verkoop, voor klantenbeheer én zelfs voor marketingdoeleinden. Binnen dit systeem kun je namelijk van meerdere marketing automatisatie mogelijkheden kiezen. Dankzij deze mogelijkheden automatiseer je je marketing én optimaliseer je ook je marketing. 
 

Wil je te allen tijde van je CRM systeem gebruik kunnen maken? Dan hoef je in principe maar één ding te doen: de app van Oracle op je smartphone te installeren. Met deze app heb je vervolgens 24/7 toegang tot je CRM systeem. Ook is het ideaal dat je hierdoor te allen tijde toegang tot alle klantgegevens hebt.
 

Al met al zijn wij erg enthousiast over Oracle NetSuite. Wel moeten wij opmerken dat dit CRM systeem significant anders is dan bovenstaande systemen. Wij zijn dan ook van mening dat dit het beste CRM systeem voor online bedrijven is. Sta je bijvoorbeeld aan het roer van een e-commerce bedrijf? Dan geniet je met Oracle NetSuite van de mogelijkheden van een ERP systeem én een CRM systeem. 
 

Ondertussen is aan alles te merken dat dit een systeem van Oracle is. Dit merk je aan de vele mogelijkheden, de kwaliteit en de vele mogelijke koppelingen. Indien je dit systeem volledig in je onderneming wilt integreren, heb je hiervoor voldoende mogelijkheden. Je integreert het systeem volledig in je onderneming, waardoor je alles uit dít systeem en andere softwaresystemen haalt.
 

Wat kost Oracle NetSuite?

Heb je interesse in het CRM systeem van Oracle NetSuite? Ons advies is om naar de website toe te gaan en daar de gratis Product Tour aan te vragen. Je krijgt hiermee een duidelijke indruk van de vele mogelijkheden van dit systeem. En je krijgt ook direct een indruk van de algehele look-and-feel van deze CRM software.
 

Wil je vervolgens gebruik gaan maken van dit systeem? Dan moet je hiervoor een aanvraag indienen bij het team van Oracle NetSuite. Op de website staan bijvoorbeeld geen tarieven vermeldt. Voordat je met dit systeem van start kunt gaan, zou je dus eerst in contact moeten treden met Oracle. Dit vinden wij zelf een klein minpunt.
 

Onze mening over Oracle NetSuite

In onze ogen is Oracle NetSuite het beste CRM systeem voor e-commercebedrijven. Met dit systeem geniet je van de mogelijkheden van een CRM systeem, maar ook van een ERP systeem. Verder kun je dit systeem ook perfect inzetten voor je marketing.
 

Met dit systeem kun je al met al veel kanten op. Dit is te danken aan de hoeveelheid functies, de vele koppelingen, het fijne dashboard en de perfecte integratie. Integreer dit CRM systeem in je onderneming en werkelijk waar elke afdeling plukt hier vervolgens de vruchten van.


 

5. Zoho

Plek 5 in deze top 10 wordt ingenomen door Zoho. De CRM software van Zoho is met name geschikt voor teams die hybride werken. Dit zijn teams die niet op dezelfde plek werken, waardoor persoonlijk contact lastig is. Om deze teams toch perfect samen te laten werken, kies je voor de CRM systeem van Zoho.
 

Dat dit een CRM systeem voor hybride teams is, is vooral aan de functies te danken. Binnen deze functies valt met name de AI-gedreven assistent op. Dit systeem is zelflerend, is onwijs slim en is hierdoor in staat om bepaalde zaken te voorspelen. Zo kan deze assistent deals voorspellen en potentiële klanten identificeren. Deze AI-assistent heeft overigens de naam ‘Zia’ gekregen.
 

Met dit systeem is samenwerken een fluitje van een cent, zelfs als teamleden op honderden kilometers afstand van elkaar zitten. Het systeem is namelijk simpel in gebruik, beschikt over veel functies en kan geheel naar eigen wens ingericht worden. Het mooie is hierbij dat elke medewerker het systeem naar eigen wens in kan stellen. Op deze manier is elke werknemer in staat om het onderste uit de kan voor zichzelf uit dit systeem te halen.
 

Ook heeft Zoho voor een gebruiksvriendelijke begeleiding gezorgd. Snap je één van de vele functies niet? Of weet je niet zo goed op welke manier je de functies het beste kunt gebruiken? Met dank aan de gebruiksvriendelijke begeleiding spreekt het systeem al snel voor zich.
 

Om hybride teams beter samen te laten werken, heeft Zoho allerlei trofeeën in dit systeem verwerkt. Met deze trofeeën ontstaat een gezonde concurrentiestrijd, waardoor medewerkers het beste gaan presteren. Ondertussen is dit ook een prima gespreksonderwerp voor medewerker, waardoor een hybride team een stuk hechter wordt. Dit komt de resultaten van het team uiteraard alleen maar ten goede.
 

Wil je de mogelijkheden van deze CRM software graag uitbreiden? Daar heb je voldoende mogelijkheden voor. Je kunt namelijk tal van integraties in dit systeem verwerken, waardoor je het systeem al helemaal naar je wens maakt. 
 

Toen wij dit CRM systeem uit mochten proberen, werden wij ook enthousiast over het dashboard. Het dashboard is overzichtelijk, spreekt tot de verbeelding en is dus naar wens aan te passen. Ook over de snelheid van deze CRM software zijn wij erg te spreken.   
 

Wil je met je hybride teams de volgende stappen zetten? Kies dan voor de CRM software van Zoho. Deze software is ideaal voor hybride teams, haalt het beste in de teams naar boven en verzamelt alle informatie op één plek. Het gaat hierbij om alle feitelijke informatie, maar ook nog om informatie die voorspeld wordt. Met de AI-assistent van Zoho krijg je tal van nieuwe en unieke inzichten in de toekomst. Een geweldige aanvulling op dit toch al hele fijne CRM systeem.
 

Wat kost Zoho?

Sta je aan het roer van een bedrijf met alleen maar hybride teams? Door voor Zoho te kiezen, stel je deze teams in staat om nóg beter samen te werken. Dit komt het resultaat per team ten goede en daarmee het algemene resultaat van je onderneming.
 

Voordat het zover is, zou je wel een keuze moeten maken tussen vier abonnementen. Bij Zoho gaat het om de volgende abonnementen:
 

  • Standaard: 14 euro per gebruiker per maand. Dit is het meest basic pakket van Zoho, maar is al relatief uitgebreid te noemen.
  • Professional: 23 euro per gebruiker per maand. Als je het Standaard pakket te basic vindt, kom je bij dit Professional pakket uit. Dit pakket is alweer een stuk uitgebreider.
  • Enterprise: 40 euro per gebruiker per maand. Voor de grotere bedrijven is het Enterprise pakket ideaal. Dit is overigens ook het meest gekozen pakket bij Zoho.
  • Ultimate: 52 euro per gebruiker per maand. Dit is het meest uitgebreide pakket van Zoho. Met name als je met bijvoorbeeld de Ai-assistent aan de slag wilt gaan, is dit pakket ideaal.
     

Vind je het lastig om tussen deze pakketten een keuze te maken? Je kunt elk pakket voor een periode van een x aantal dagen uitproberen. Het Enterprise pakket probeer je bijvoorbeeld voor 15 dagen uit, terwijl je het Ultimate pakket voor 30 dagen gratis uit kunt proberen.
 

Onze mening over Zoho

Op voorhand waren onze verwachtingen niet al te hoog, maar het CRM systeem van Zoho heeft ons oprecht weten te verrassen. Het systeem is onwijs slim, mede dankzij de Ai-assistent. Verder vinden wij dit één van de meest gebruiksvriendelijke CRM systemen van dit moment.

Met name als je op zoek naar een CRM systeem voor hybride teams bent, is dit een ideaal CRM systeem. Het systeem sluit aan op de behoeften van hybride teams én maakt het hybride werken een stuk gemakkelijker. Onder aan de streep zijn wij fan geworden van Zoho CRM!
 

🏛Nog 5 interessante CRM systemen

Over bovenstaande 5 CRM systemen zijn wij erg enthousiast. Salesforce, Monday.com, PipeDrive, Oracle NetSuite en Zoho zijn stuk voor stuk prima CRM systemen. 

Bevallen deze vijf CRM systemen je echter niet helemaal? Of vind je het voor jezelf belangrijk om een hele uitgebreide vergelijking te maken? Dan hebben wij goed nieuws voor je; wij hebben namelijk nog 5 interessante CRM systemen voor je geselecteerd. Over deze 5 systemen vertellen wij je hieronder graag iets meer.

6. Freshsales

Ontbreekt het op dit moment aan een goede interne communicatie? En zou je daarom graag de communicatie naar een hoger niveau willen tillen? Dan doe je er verstandig aan om naar het CRM systeem van Freshsales te kijken. Met dit systeem optimaliseer je de interne communicatie binnen een mum van tijd.
 

Met dit CRM systeem kun je sowieso veel kanten op. Het systeem beschikt namelijk over veel ingebouwde functies en tools, waarmee je je huidige klanten beter kunt bedienen. Ook is het dankzij deze tools mogelijk om serieus te werken aan bijvoorbeeld de interne communicatie. Zo kun je gebruik maken van de ingebouwde VoIP-telefoonservice. Ideaal!
 

Ook met dit CRM systeem geniet je van een Ai-assistent. In hoeverre je hier gebruik van gaat maken, is aan jezelf om te bepalen. Feit is dat deze assistent je talloze nieuwe inzichten geeft. In je klanten, in potentiële klanten en in je bedrijfsvoering.
 

Dit is overigens niet alleen een CRM systeem, maar doet ook dienst voor bijvoorbeeld de sales- en marketingafdeling. Zo is het mogelijk om pijplijnen te bouwen, workflows op te bouwen en processen te optimaliseren. Het is hierbij óók nog mogelijk om processen te automatiseren. 
 

Al met al is Freshsales wat ons betreft een prima CRM systeem. Dit komt ook doordat het grote bedrijf Freshworks de ontwikkelaar van dit systeem is. Dit bedrijf komt regelmatig met nieuwe systemen en updates op de proppen, waardoor dít CRM systeem alleen maar beter gaat worden. Het is volgens ons het beste CRM systeem met het oog op de (interne) communicatie.


 

7. Keap

Heb je in het verleden al eens van een CRM systeem gebruik gemaakt? Vond je dat systeem alleen te ingewikkeld, complex of tijdrovend? Dan is ons advies om naar de CRM software van Keap te kijken. Volgens onze test is dit de beste gebruiksvriendelijke CRM software.
 

Dat deze CRM software zo gebruiksvriendelijk is, komt onder meer door het dashboard. Dit dashboard oogt erg rustig, is overzichtelijk en stelt je in staat om op een fijne manier te werken. Dit komt ook doordat je het dashboard grotendeels naar eigen wens aan kunt passen.
 

Ook is het ideaal dat in dit systeem alle benodigde functies verwerkt zitten. Deze functies spreken tot de verbeelding, zijn simpel in gebruik en zijn bovenal veelzijdig. In principe kan elke afdeling binnen je organisatie van deze CRM software gebruik gaan maken.
 

Wat ook een voordeel is, is dat dit systeem al binnen 20 minuten in je onderneming geïntegreerd kan worden. Met name als je een relatief klein bedrijf hebt, is de integratie zo gepiept. Vervolgens kun je dit systeem naar eigen wens instellen en de volgende stappen met je bedrijf zetten. Wat ons betreft is dit het beste CRM systeem voor (kleine) bedrijven die op zoek naar een gebruiksvriendelijk systeem zijn.
 

 

8. Quickbase

Heb je het idee dat geen enkel CRM systeem op je wensen aansluit? Vind je bijvoorbeeld de bovenstaande systemen allemaal te log, te groot of niet op je bedrijf aansluitend? In dat geval kies je het beste voor de CRM software van Quickbase. Dit systeem kun je namelijk helemaal zelf ontwikkelen.
 

Het enige dat je hiervoor nodig hebt, is de CRM-sjabloon van Quickbase. Dit sjabloon pas je vervolgens naar wens aan, waarbij je alle touwtjes in eigen handen hebt. Je hebt hier wel enige kennis voor nodig, maar het is uiteraard erg uniek dat je het systeem volledig naar eigen wens aan kunt passen.
 

Zodra je het systeem naar wens gemaakt hebt, gebruik je ‘m als een normaal systeem. Doordat je dit systeem zelf kunt maken, pas je ‘m volledig aan op je onderneming. En daarmee ook op de softwaresystemen waar je op dit moment al gebruik van maakt. Mede daarom vinden wij dit het beste CRM systeem voor crossplatform integraties. 
 

Je integreert dit systeem in je organisatie, je stelt ‘m volledig naar eigen wens in en je past ‘m op je eigen wensen aan. Het systeem is niet met bovenstaande varianten te vergelijken en is hierdoor erg uniek. Mogelijk is dit wel het beste CRM systeem voor jou!
 

9. Sage

Sta je aan het roer van een dienstverlenend bedrijf? Dan heb je ongetwijfeld de wens dat je klantenservice op de best mogelijke manier functioneert. Bij veel bedrijven wordt echter opgemerkt dat op dit gebied nog flinke verbeteringen behaald kunnen worden. Om deze verbeteringen door te voeren, komt het CRM systeem van Sage goed van pas. 
 

Dit is naar onze mening het beste CRM systeem voor klantenondersteuning. Dit systeem biedt alles dat je nodig hebt om de beste klantenservice te verlenen. Zo vind je in dit CRM systeem een centrale opslagplaats. In deze centrale opslagplaats kunnen alle veelvoorkomende problemen én oplossingen geregistreerd worden. Krijg je een klant aan de lijn die één van deze problemen ervaart? Dan zie je dus direct wat de oplossing is.
 

Alle werknemers samen creëren zo een onuitputtelijke kennisbank. Een kennisbank waarmee de algehele service naar een hoger niveau getild kan worden. Om de service naar een nog hoger niveau te tillen, heb je uiteraard rapportages nodig. Het mooie is dat Sage CRM deze rapportages automatisch maakt. Analyseer deze rapportages en ga gericht met de verbeterpunten aan de slag.
 

Zeker als je een dienstverlenend bedrijf bent, is dit een ideaal CRM systeem. Het systeem stelt je in staat om de klantenondersteuning naar een ongekend hoog niveau te tillen. Waar wacht je nog op?
 

10. Sugar

Ben je baas van een middelgroot bedrijf? Dan merk je mogelijk op dat niet alle CRM systemen op je wensen aansluiten. Veel systemen worden namelijk juist voor kleine óf voor grote bedrijven ontwikkeld. Een middelgroot bedrijf valt hier als het ware tussen, maar gelukkig bestaat het CRM systeem van Sugar. Dit is volgens ons het beste CRM systeem voor middelgrote bedrijven!
 

Wij zijn van mening dat dit een ideaal CRM systeem is voor middelgrote bedrijven. Dit komt onder meer door het fijne dashboard, de vele functies, de automatiseringsmogelijkheden en de Ai-aangedreven voorspellingen. Met dank aan deze voorspellingen ben je in staat om betere keuzes te maken. En daarmee om de juiste richting aan de koers van het bedrijf mee te geven.
 

Ook op andere gebieden blinkt dit bedrijf uit. Zo kun je met Sugar CRM serieus aan de slag met de vindbaarheid van je bedrijf, maar ook met bijvoorbeeld het creëren van nieuwe pijplijnen. Volgens ons is dit niet alleen een CRM systeem, maar ook een marketing- en salessysteem.
 

Kortom, sta je aan het roer van een middelgroot bedrijf? Dan is het zeker lonend om naar het CRM systeem van Sugar te kijken. Grote kans dat deze CRM software op je wensen en je onderneming aansluit.

🏛Wat is voor jou de beste CRM software?

In dit artikel heb je kennis kunnen maken met de 10 beste CRM softwaresystemen. Deze systemen zijn goed uit onze test gekomen, maar lijken in de basis niet allemaal op elkaar. Het klopt dat het allemaal CRM systemen zijn, maar de precieze uitwerking/mogelijkheden zijn per systeem verschillend.
 

Vandaar dat jij op zoek moet gaan naar het beste CRM software voor jóu. Om je hier een handje bij te helpen, hebben wij een stappenplan opgesteld. Doorloop de onderstaande 7 stappen en vindt daarmee snel het beste CRM software.
 

Stap 1: bepaal je budget

Allereerst is het zaak om je budget te bepalen. Heb je een eindeloos budget om te investeren in een goed CRM systeem? Of wil je de kosten per maand graag zo laag mogelijk houden?
 

Een en ander is uiteraard afhankelijk van de grootte van je bedrijf. Zeker als je aan het roer van een kleiner bedrijf staat, is het logisch om bij voorkeur zo min mogelijk geld uit te geven. Niet alleen de grootte is van belang, maar ook de leeftijd van je onderneming. Zeker als het om bijvoorbeeld een start-up gaat, moet je kritisch kijken naar de kosten.

Met andere woorden: bepaal op voorhand hoeveel geld je maandelijks kwijt wilt zijn. Als je dat weet, kun je alvast een schifting maken in het aanbod van CRM systemen.


 

Stap 2: maak een lijst met gewenste functies

Ten tweede zou je voor jezelf een lijst moet maken met gewenste functies:
 

  • Over welke functies moet het CRM systeem sowieso beschikken?
  • Welke functies vind je (op dit moment) minder belangrijk?
  • Welke functies zijn voor jou cruciaal?
  • Welke functies zijn leuk om als extra te he4bben?
     

Om deze lijst op te stellen, zou je goed navraag binnen je onderneming moeten doen. Waar hebben mensen precies behoefte aan? Tegen welke problemen lopen je werknemers op dit moment aan? En welke functies zouden deze problemen op kunnen lossen?
 

Ons advies: denk ook heel goed na over het gewenste gebruik van de CRM systeem. Wil je de CRM software alleen gebruiken voor klantbeheer? Of zou je de CRM software ook bijvoorbeeld voor sales en marketing willen gebruiken?
 

Nadat je over deze vragen nagedacht hebt, kun je een nog grotere schifting maken. Lang niet alle CRM systemen beschikken namelijk over dezelfde functies.


 

Stap 3: kijk naar vergelijkbare bedrijven & hun ervaringen

Ten derde zou je goed naar vergelijkbare bedrijven moeten kijken. Is er in je branche bijvoorbeeld een ander bedrijf waar je goed contact mee hebt? Doe dan eens navraag van welk CRM systeem zij gebruik maken. En in hoeverre zij hier tevreden mee zijn.
 

Op deze manier krijg je een indruk van keuzes die vergelijkbare bedrijven hebben gemaakt. Als veel vergelijkbare bedrijven over één specifieke CRM software te spreken zijn, is dat uiteraard veelzeggend. 
 

Sowieso is het verstandig om goed naar de ervaringen van andere gebruikers te kijken. Aan zowel positieve- als negatieve beoordelingen heb je erg veel om voor jezelf de juiste keuze te maken.
 

 

Stap 4: kijk naar het huidige aanbod van CRM systemen

Aan de hand van de eerste 3 stappen kun je naar het huidige aanbod van CRM systemen kijken. Doordat je al een flinke schifting kunt maken, kun je bijvoorbeeld een top 3 of top 5 voor jezelf samenstellen.
 

Het is vervolgens zaak om deze CRM systemen goed met elkaar te vergelijken. Waar je deze systemen op kunt vergelijken, bespreken we graag verderop in dit artikel. Graag geven we je sowieso al de tip om hier echt de tijd voor uit te trekken. Doe dit met volle aandacht en doe dit secuur. De keuze voor een CRM systeem is namelijk van grote invloed op de toekomst van je bedrijf.


 

Stap 5: verdiep je in de overgebleven CRM systemen

Bij stap 4 heb je een schifting gemaakt in het aanbod. De CRM systemen die nu nog op je lijstje staan, zou je tot in detail moeten bekijken. Dit doe je bijvoorbeeld door de websites van de CRM systeem te bekijken, door ervaringen van andere gebruikers op te zoeken en door op zoek te gaan naar reviews.
 

Is je oog gevallen op CRM systemen die in onze top 10 zijn? Dan is het aan te raden om onze reviews hierboven (nogmaals) door te nemen. In deze reviews vind je immers een hoop waardevolle informatie over het betreffende systeem. Grote kans dat je aan de hand van deze reviews al snel tot de juiste keuze komt.


 

Stap 6: maak gebruik van gratis proefperiodes

Heb je uiteindelijk 3 of 5 interessante CRM systemen op je lijstje staan? Dan is het zaak om bij al deze systemen van de gratis proefperiode gebruik te maken.
 

Bij alle CRM systemen krijg je de mogelijkheid om het systeem gratis uit te proberen. Je krijgt bijvoorbeeld 14 of 30 dagen toegang tot de CRM software. Probeer deze 14 á 30 dagen volledig te benutten.
 

Probeer bijvoorbeeld alle functies van de CRM software uit. Probeer gewoon allerlei workflows na te bootsen en kijk hoe je dit allemaal ervaart. Daarnaast is het ook aan te raden om voorbeelden uit de praktijk na te bootsen. 
 

Bedenk bijvoorbeeld dat een klant je belt en dat je iets in het systeem op moet zoeken. Test vervolgens hóe je dit kunt doen, hoe snel je dit kunt doen en waar je eventueel tegen aanloopt. Door hier kritisch naar te kijken, krijg je een duidelijke indruk van de CRM software.
 

Wat ons betreft móet je gebruikmaken van de gratis proefperiode. Je krijgt namelijk niet alleen een indruk van de vele functies, maar ook van de look-and-feel. Vind je het dashboard bijvoorbeeld overzichtelijk? Heb je het idee dat het CRM systeem goed te begrijpen is? En vind je dat het systeem snel genoeg is? Op al deze vragen kun je op maar één manier het antwoord vinden: door simpelweg het CRM systeem uit te proberen gedurende de gratis proefperiode.
 

Stap 7: hak de knoop door

Aan de hand van de eerste 6 stappen heb je een prima vergelijking kunnen maken. Het is nu de hoogste tijd om de knoop door te hakken. Voordat je dit gaat doen, zou je mogelijk ook nog medewerkers naar het CRM systeem moeten laten kijken. Zij hebben mogelijke hele andere inzichten of bevindingen.
 

Bij het doorhakken van de knoop moet je ook nog goed naar het pakket kijken. Bij alle CRM systemen kun je uit meerdere pakketten kiezen, waarbij je het pakket goed af moet stemmen op je onderneming. Ga goed na welke wensen je hebt en hoeveel gebruikers je aan het systeem toe wilt voegen. Aan de hand van die twee punten bepaal je snel wat het juiste pakket voor jou is.


 

🏛Wat zijn de belangrijkste criteria van een CRM software?

Met bovenstaand stappenplan vind je relatief snel de beste CRM software. Maar, bij één van deze stappen hebben we benoemd dat je de CRM systemen op meerdere punten met elkaar moet vergelijken. De belangrijkste punten zetten we graag voor je op een rijtje:
 

  • Functies. Uiteraard is het van belang om heel goed naar de functies te kijken. Wat kun je precies met de CRM software? Welke functies maken standaard onderdeel uit van de CRM software? En van welke functies wil je zelf sowieso gebruik maken? Dit zijn belangrijke vragen om een antwoord op te vinden.
  • Dashboard. Bij elk CRM systeem moet je goed naar het dashboard kijken. In hoeverre is het dashboard overzichtelijk? Spreekt het design van het dashboard je aan? En ben je eventueel in staat om het dashboard naar je eigen wens aan te passen? Dat zijn belangrijke vragen waar je goed naar moet kijken.
  • Aantal gebruikers. Hoeveel gebruikers wil je graag aan je nieuwe CRM systeem toevoegen? Met name als dit om honderden gebruikers gaat, moet je heel kritisch naar de kracht van het CRM systeem kijken. Bepaal daarom op voorhand al hoeveel gebruikers je aan het systeem toe wilt voegen.
  • Integratie. Ook is het bij elk CRM systeem belangrijk om naar de integratie te kijken. Op welke manier kan het systeem in je onderneming geïntegreerd worden? Is dit iets dat je zelf kunt doen? Of moet je dit uitbesteden aan het implementatieteam van de CRM software? 
  • Koppelingen. Maak je op dit moment in je onderneming al gebruik van andere softwaresystemen? Dan is het uiteraard wenselijk dat je díe systemen aan het CRM systeem kunt koppelen. De mogelijkheden die je hiervoor hebt, zou je per CRM systeem goed moeten bekijken.
  • Ervaringen. Het is ook zaak om goed naar de ervaringen van andere gebruikers te kijken. Met name de ervaringen van vergelijkbare bedrijven zijn goud waard. Aan de hand van die ervaringen krijg je namelijk en (heel) duidelijk beeld van het CRM systeem.
  • Schaalbaarheid. Bij het uitkiezen van een CRM systeem moet je goed naar het heden kijken, maar ook naar de toekomst. Het is in ieder geval de hoop dat je in de toekomst hard gaat groeien met je bedrijf, dus ga goed na of het CRM systeem schaalbaar is. Als je voor één van de beste CRM softwaresystemen kiest, kun je van de gewenste schaalbaarheid uitgaan.
  • Klantendienst. Met een CRM systeem wil je de best mogelijke service aan je eigen klanten verlenen. Maar, besef ook goed dat jij een klant bent van het bedrijf dat het CRM systeem aanbiedt. Ga daarom goed na in hoeverre zij een goede klantendienst aanbieden. Check bijvoorbeeld op welke manier je contact op kunt nemen.
  • Veiligheid. Het doel van een CRM systeem is om je klantgegevens op één centrale plek te bewaren. Indien je dit gaat doen, wil je dit uiteraard op een 100% veilige manier doen. Doe daarom goed onderzoek naar de veiligheid van de CRM software. Kies je voor één van bovenstaande CRM systemen? Dan kun je van de gewenste veiligheid uitgaan.
  • Tarief. Tot slot wijzen wij je heel graag op het tarief. Wat moet je precies per maand per gebruiker voor de CRM software betalen? Je moet hierbij niet alleen naar het tarief kijken, maar ook naar het juiste pakket. Zoals we hierboven al beschreven hebben, biedt elk CRM bedrijf hun CRM systeem in verschillende pakketten aan. Het is aan jou de taak om te bepalen welk pakket het beste op je wensen aansluit.
     

Is het vergelijken van CRM systemen makkelijk? Nee, zeker niet. Je moet op veel punten letten en je moet echt kritisch zijn. Mede daarom raden wij je aan om hier de nodige tijd voor uit te trekken. De keuze die je uiteindelijk gaat maken, is echt bepalend voor de toekomst van je bedrijf.
 

🏛Onze conclusie over de beste CRM software van 2024

Op dit moment kun je het beste voor Salesforce kiezen. Dit is naar onze mening de beste CRM software van 2024, maar ook Monday.com, PipeDrive, Oracle NetSuite en Zoho zijn prima CRM softwaresystemen. 
 

Om tot de juiste keuze te komen, raden wij je aan om goed op bovenstaande punten te letten. Neem ook aandachtig onze reviews door, zodat je van elke CRM software een goede indruk krijgt. 
 

Een goed CRM systeem is in ieder geval onmisbaar. Om met je onderneming de volgende stap te zetten, heb je gewoonweg een goed CRM systeem nodig. Doe daarom goed onderzoek naar bovenstaande CRM softwaresystemen en hak de knoop voor jezelf door.


 

❓Veelgestelde vragen over CRM software

 

Wat is de beste CRM software?

Wij zijn van mening dat Salesforce de beste CRM software is. Deze CRM software is voor veel bedrijven geschikt, biedt ongekend veel mogelijkheden en is erg fijn in gebruik. Ook kun je dit systeem naar eigen wens aanpassen. Maar, ook over Monday.com, PipeDrive, Oracle NetSuite en Zoho zijn wij te spreken.

 

Is een gratis CRM systeem aan te raden?

Nee, absoluut niet. De gratis CRM systemen moet je zo ver mogelijk links laten liggen. Deze systemen zijn beperkt qua functies en helpen je onderneming daarom niet verder. Daarnaast is het maar de vraag of deze gratis CRM systemen veilig zijn. Het is goed mogelijk dat de bedrijven achter deze systemen alle gegevens vanuit het systeem doorverkopen.

 

Wat is een open source CRM systeem?

Een open source CRM systeem is een CRM systeem dat naar eigen wens aangepast kan worden. Dit kan gedaan worden doordat de code van de CRM software toegankelijk voor iedereen is.

 

Wat is een CRM systeem in de cloud?

Een CRM systeem in de cloud is een online systeem. Dit betekent dat je te allen tijde toegang hebt tot je CRM systeem, zolang je maar een internetverbinding hebt. Dit betekent ook dat je vanaf je smartphone of tablet van het CRM systeem gebruik kunt maken!

 

Hoe kun je een CRM systeem in je onderneming integreren?

Dit is volledig afhankelijk van de huidige stand van zaken in je onderneming. Aan welke andere softwaresystemen wil je het CRM systeem bijvoorbeeld koppelen? En maak je op dit moment al gebruik van een ander CRM systeem? Dit zijn belangrijke vragen om naar te kijken. Ons advies is om even contact op te nemen met het bedrijf van de CRM software. Zij kunnen je mogelijk perfect helpen met de integratie van de CRM software.

 

Wie kunnen binnen een onderneming gebruik maken van een CRM systeem?

Als je voor één van de beste CRM systemen kiest, weet je zeker dat tal van afdelingen gebruik van dit systeem maken. Dit geldt bijvoorbeeld voor de klantenservice, maar ook voor de marketing- en salesafdeling. De kracht van een goed CRM systeem is juist dat alle gegevens op één openbare plek gebundeld worden. Bepaal wel goed voor jezelf wie binnen je onderneming van het systeem gebruik moeten maken.

 

Wat kost een CRM systeem?

De kosten voor een CRM systeem hangen van twee factoren af:
 

  • De prijs per gebruiker per maand. Dit verschilt per CRM systeem, waardoor je goed naar de tarieven van deze systemen zou moeten kijken.
  • Het soort CRM pakket. Elke aanbieder van een CRM systeem hanteert meerdere pakketten. Ga goed voor jezelf na welk pakket op jouw wensen en onderneming aansluit. 
Vind je deze informatie nuttig?
Samenvatting
Salesforce Review
Monday.com Review
Pipedrive Review
Netsuite Review
Zoho Review
Alternatieven
Hoe kies je
FAQ
0
0
Dienst
Welke dienst zoek je?