📘 Op zoek naar het beste gratis CRM systeem? Bij Boekhouder.nl beschouwen we Zoho CRM als een topkeuze. Start gratis en overweeg upgrade mogelijkheden vanaf €14,90/maand als je meer functionaliteiten nodig hebt. Een betrouwbare keuze voor zowel korte als lange termijn zakelijke behoeften. Expert Review Rogier Mulder, Software expert Boekhouder.nl. Update 01 januari 2024
Zoek je naar een nieuw, hoogwaardig CRM systeem? Je bent niet de enige. Vandaag de dag, zijn CRM systemen onwijs belangrijk. Dankzij dit systeem, kunnen ondernemers onder meer klantcontacten onderhouden. Door dit geavanceerde systeem, is het niet langer nodig om te investeren in kostbare middelen.
Als ondernemer wil je de kosten zo laag mogelijk houden. Gebruikmaken van gratis CRM systemen is dus een geweldig idee. Het is echter wel belangrijk dat het systeem beschikt over geavanceerde functies.
Voorbeelden hiervan zijn klantcommunicatie en relatiebeheer. Nu vraag je je vast af wat het beste gratis CRM systeem van 2024 is. Zeker als je hier geen ervaring mee hebt, is het niet gemakkelijk om de beste keuze te maken. Om je daarbij te helpen, hebben we de beste gratis CRM systemen van 2024 voor je verzameld, met daarbij de belangrijkste kenmerken uitgelicht.
Veel ondernemers hebben baat bij het beste gratis CRM systeem. Het bespaart immers hoogoplopende kosten. Daarbij beschikken ook deze systemen over hoogstaande kwaliteit, zonder in te leveren op functies. Vanuit ons oogpunt, heeft Zoho CRM de beste gratis CRM-software van 2024.
Allereerst is Zoho zeer in trek bij ondernemers. Dat komt doordat het systeem genoeg te bieden heeft. Zo zijn Zoho-gebruikers zeer te spreken over onder andere het gebruiksgemak en de klantenservice. Bijkomend voordeel: Zoho heeft eveneens opties voor klantbeheer, zodat dit voortaan gestroomlijnd verloopt.
Dankzij de geavanceerde functies, zoals een inkijk in de verkoopcijfers, kun je je klanten tevreden houden en de cijfers aanzienlijk verbeteren. Als je op zoek bent naar het beste gratis CRM systeem, is het verstandig om verschillende software onder de loep te nemen.
Als je gebruik wilt maken van het beste gratis CRM systeem, dan is Zoho een geweldige keuze. Daar zijn meer ondernemers het mee eens, want het systeem is vorig jaar zelfs verkozen tot de beste keuze. Zo heeft Zoho veel in huis, waardoor het jou als ondernemer makkelijk wordt gemaakt.
In de eerste plaats staat Zoho bekend om haar gebruiksvriendelijkheid. Verder zijn er veel geavanceerde functies beschikbaar, zoals contact- en e-mailbeheer. Dit maakt het runnen van je onderneming makkelijker en overzichtelijker.
Bovendien neemt Zoho jou als ondernemer veel uit handen. Je kunt alle tijd goed gebruiken. Dankzij de salesautomatisering, hoef je je cijfers niet langer fysiek bij te houden. Zoho slaat alles op in het systeem, waardoor alle belangrijke gegevens op dezelfde plek komen te staan. Je kunt ze altijd en overal bekijken. Bijkomend voordeel: Zoho voert zelfstandig updates door, zodat je beschikt over de nieuwste cijfers.
Naast dat je zelf een inkijk krijgt, geldt dat ook voor je werknemers. De software kan met meerdere mensen gedeeld worden, waardoor het niet langer nodig is om met z’n allen op dezelfde locatie te werken. Heb je bijvoorbeeld werknemers die vanuit huis of in het buitenland werken? Dat vormt geen enkel obstakel.
Zoho wordt door veel ondernemers gebruikt. Veel bedrijven zijn laaiend enthousiast en kunnen dit CRM systeem van harte aanbevelen. Zo scoort Zoho een ruime 8 voor gebruiksgemak op software review site G2.
Doordat Zoho gegevens opslaat, bijwerkt en klantcontacten onderhoudt, ervaren veel ondernemers dit als een goede stap in de richting van meer succes en omzet creëren.
Het is mogelijk om kosteloos met Zoho te starten. Het gratis CRM systeem is een prima oplossing als je net begint met ondernemen of als je de kat uit de boom wilt kijken. Er is echter ook een startprijs bij Zoho die je kunt gebruiken. Zo kun je de betaalde versie inzetten, waardoor je toegang krijgt tot uitgebreide middelen.
Bijvoorbeeld van relatiebeheer of urenregistraties. De startprijs van Zoho begint bij €14,90 per maand. Vervolgens kun je het abonnement naar eigen wens aanpassen. Dit kan zo simpel of uitgebreid als mogelijk. Heb je de ambitie om je bedrijf te laten groeien? Dan is dat een geweldige optie. Vanuit ons oogpunt, is Zoho CRM een goede investering voor zowel de korte als voor de lange termijn.
Zoho heeft verschillende tools in huis. Vooral wanneer je producten verkoopt, komen deze zeer van pas. Want dankzij de drag-and-drop pipeline kun je je verkoopcijfers overzichtelijk monitoren.
Dit betekent simpelweg dat je in- en verkopen op de voet kunt volgen. Deze tools zorgen ervoor dat je voldoende overzicht bewaard; iets wat als ondernemer essentieel is. Bovendien kun je dankzij deze tools aankomende deals sluiten en afspraken maken. Zoho zorgt ervoor dat je je gestelde doelen kunt bereiken.
Als het gaat om integraties, heeft Zoho CRM opnieuw veel te bieden. Juist deze integraties zorgen ervoor dat de processen binnen je onderneming verbeterd en versneld worden. Binnen Zoho CRM zijn er verschillende tools die zeer in trek zijn bij ondernemers. Zo worden de Google Apps, zoals Microsoft Office, het meest en liefst gebruikt.
Deze tools komen in iedere situatie van pas. Bovendien kunnen werknemers hier eveneens gebruik van maken. Dankzij de integraties van Zoho CRM is het ook mogelijk om gegevens met elkaar uit te wisselen, waardoor iedereen op de hoogte is en blijft van nieuwe ontwikkelingen.
Ben je ambitieus en zit je vol ideeën? Als je vaak veranderingen toebrengt in je bedrijf, is het net zo belangrijk dat je een gratis CRM systeem kiest dat zich net zo makkelijk aanpast. In ons oogpunt is Monday.com een goede, voor de hand liggende keuze. Dit systeem kun je op ieder moment aanpassen aan alle zakelijke veranderingen binnen je onderneming.
Wist je dat Monday.com verschillende tools in huis heeft, om het jou als ondernemer makkelijker te maken? Het maakt niet uit of je je klantcontacten wilt onderhouden of belangrijke gegevens wilt opslaan; Monday.com is de beste assistent. Dit gratis CRM systeem past zich naadloos aan en kun je bovendien verbinden met verschillende bedrijfsapplicaties.
Wil je de kosten zo laag mogelijk houden? Maak je geen zorgen. Monday.com heeft aantrekkelijke startprijzen te bieden, waardoor ook kleine ondernemingen gebruik kunnen maken van een kwalitatief goed CRM systeem. Grote investeringen zijn niet altijd noodzakelijk.
De beste eigenschap van Monday.com, is dat je het CRM systeem zonder obstakels kunt aanpassen. Dus als er iets verandert of je voert een verandering door, hoeft dat geen enkel probleem te zijn. Of je nu bepaalde processen wilt automatiseren of je denkt aan een uitbreiding; daar maakt Monday.com geen punt van.
Daarbij staat Monday.com bekend om haar gebruiksvriendelijkheid, dus je hoeft je geen zorgen te maken over ingewikkelde processen. Dus als je zoekt naar het beste CRM systeem dat je kunt passen, is Monday.com een geweldige optie.
Zoals je kon lezen, heeft Monday.com veel te bieden. Maar ook de startprijs is om naar huis te schrijven. Wil je een uitgebreide versie inzetten voor je onderneming? Dan hebben we goed nieuws voor je; deze kun je kosteloos gebruiken.
Deze versie heeft de basistools in haar pakket. Dit betekent onder meer, dat je gratis je klantcontacten kunt onderhouden. Staat jouw onderneming in de kinderschoenen? Dit gratis CRM systeem is een geweldige oplossing om de kosten laag te houden.
Is dit alles wat Monday.com te bieden heeft? Nee, zeker niet. Want ook als je meer wenst dan alleen de basistools, kun je hier prima terecht. Dankzij de betaalde abonnementen krijg je toegang tot meer specificaties. Wat dacht je van bijvoorbeeld automatiseringsopties? Betaalde abonnementen zorgen ervoor dat je je onderneming professioneel kunt runnen.
Ben je op zoek naar het beste CRM systeem? Wil je op een overzichtelijke manier je salescijfers en klantcontacten bijhouden, samen met je team? Met het pipeline beheer van Monday.com is dit een fluitje van een cent.
Dankzij dit CRM systeem, is het mogelijk om verschillende zaken tegelijkertijd te volgen en regelen. Uit de recensies van andere ondernemers komt duidelijk naar voren waar Monday.com haar populariteit aan heeft te danken.
Zo is het met dit systeem zeer gemakkelijk om onder meer klantcontacten bij te houden en verkoopprocessen te beheren. Als je de groei van je onderneming gestaag wilt volgen, is Monday.com één van de betere keuzes.
Monday.com heeft verschillende integraties beschikbaar die het jou als gebruiker makkelijker maken. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om gegevens uit te wisselen en synchroniseren tussen andere CRM systemen. Dit kan onder meer met Zoho, Freshsales en HubSpot.
Deze uitwisseling zorgt ervoor dat je je klantgegevens en verkoopcijfers nauwlettend in de gaten kunt houden. De synchronisatie voorkomt ellenlange processen van gegevens overzetten en uitwisselen. Het zorgt ervoor dat je efficiënt kunt werken.
Zoek je naar de beste gratis CRM systemen, waarbij het mogelijk is om live te communiceren met je klanten? Dat is bij EngageBay mogelijk en daar zijn wij zeer over te spreken. Je biedt je contacten de beste ervaring.
Dit is zeer voordelig voor zowel het contact als voor de relatie. Vanuit ons oogpunt, is EngageBay de beste voor live chat. Nu heeft het CRM systeem nog meer te bieden. Want naast de mogelijkheid om een directe verbinding met klanten te maken, heeft EngageBay meer uitgebreide tools te bieden. Dit hebben we voor je onderzocht.
Dankzij de marketingautomatisering en sales tracking is het mogelijk om de in- en verkoop bij te houden, plus betere resultaten te boeken. Zo heeft het systeem ruimte om 500 contacten op te slaan en zijn er belangrijke tools aan boord, zoals e-mailmarketing en een helpdesk. Mocht je vragen hebben, dan kun je hier terecht. Een ander hoogtepunt van EngageBay, is de ruimte voor ontwikkeling.
Dus als je op zoek bent naar een CRM systeem dat een betrouwbare live chat heeft en je onderneming naar een hoger niveau tilt dankzij uitgebreide tools, kunnen wij EngageBay zonder twijfel aanbevelen.
Naast dat we de tools van EngageBay hebben onderzocht, hebben we eveneens de startprijs onder de loep gelegd. Wat kun je verwachten? In de eerste plaats kun je EngageBay kosteloos gebruiken. Dit betekent dat je toegang krijgt tot de basistools die je nodig hebt om je bedrijf te runnen.
Voldoen de basistools niet aan je wensen of ga je je bedrijf uitbreiden? Dan is het vanzelfsprekend ook mogelijk om het gratis abonnement te upgraden naar een betaald abonnement. Dit is de manier om toegang te krijgen tot extra tools. De startprijs begint bij €11,04.
Wil je in- en verkoopcijfers succesvol beheren en organiseren? Daar leent het gratis CRM systeem van EngageBay zich prima voor. Gezien het uitgebreide aanbod van basistools, heb je alles bij de hand om dit op een professionele manier te regelen.
Dankzij de gebruiksvriendelijke tools kun je bijvoorbeeld taken toewijzen aan je werknemers, in contact blijven met klanten en kun je via het betrouwbare systeem mogelijke afspraken maken of deals sluiten.
EngageBay stelt jou als ondernemer in staat om je reputatie succesvol op te bouwen en het reilen en zijlen binnen je onderneming professioneler te maken. Staat gebruiksvriendelijkheid bovenaan je wensenlijstje? EngageBay is een geweldig systeem om te overwegen.
EngageBay heeft verschillende integraties te bieden. Deze integraties bieden veel waarde aan het CRM systeem, omdat enkele processen hierdoor soepeler verlopen. Nu ben je vast benieuwd welke dit zijn.
Heb je een Gmail-account? Het is allereerst mogelijk om dit mailaccount te koppelen en synchroniseren vanuit EngageBay. Dat is handig, want het voorkomt dat je belangrijke informatie over het hoofd ziet. EngageBay zet de mails over naar het CRM systeem.
Beheer je je website via Wordpress? Met de integraties van EngageBay kun je zaken regelen binnen Wordpress. Zo worden bijvoorbeeld ingevulde contactformulieren direct in het systeem opgenomen, waardoor je hier niets van mist. Al met al, is EngageBay een goede overweging.
Als je op zoek gaat naar het beste gratis CRM systeem, is klantbeheer een belangrijk aspect om mee te nemen in je overweging. Wij zijn tot de conclusie gekomen, dat Insightly hier het beste op aansluit. Dat gaan we aan je uitleggen.
Insightly is je beste assistent als het gaat om klantbeheer. Je kunt het contact gemakkelijk onderhouden en je mist geen enkele deal. Doordat de tools naadloos aansluiten op de tools binnen je onderneming, is Insightly een zeer goede keuze als het gaat om het beste gratis CRM systeem.
Heb je een klein of middelgroot bedrijf? We weten zeker dat Insightly aansluit op je wensen en behoeften als ondernemer. Bij de ontwikkeling van het CRM systeem, is er volop rekening gehouden met de kleine ondernemer. Inmiddels is het systeem ontzettend populair en zijn er verschillende tools die je succesvol kunt inzetten.
In de eerste plaats is het systeem zeer geschikt voor het onderhouden van klantcontacten. Zo is het mogelijk om de contacten bij te houden en deals te sluiten – mocht dit aan de orde te zijn. Dat is echter niet het enige.
Want dankzij de gebruiksvriendelijkheid is het systeem gemakkelijk te beheren en is er volop ruimte voor groei. Als kleine of middelgrote ondernemer is dat vast een ambitie waar je naartoe werkt. Ook als je projectief wilt werken, relaties wilt opbouwen met klanten en e-mailservices op je wensenlijstje staan, is Insightly het beste gratis CRM systeem om te kiezen. Probeer het vandaag nog en ontdek waarom dit één van de betere keuzes is.
Gezien Insightly meedenkt met de kleine en middelgrote ondernemer, is de startprijs zeker de moeite waard. Ook als je zoekt naar een betaalbaar CRM systeem, is Insightly onderscheidend. Voor slechts $29 per gebruiker per maand (jaarlijks gefactureerd) krijg je toegang tot uitgebreide tools. Op deze manier kun je je klantrelatiebeheer zowel bijhouden, als verbeteren.
Je bedrijf hoeft niet aan bepaalde eisen te voldoen. Het maakt dus niet uit of je onderneming nog in de kinderschoenen staat of dat je een MKB-onderneming onder je hoede hebt.
Voor iedere ondernemer is pipeline beheer zeer essentieel. Ook daarin hebben we Insightly onderzocht en onder de loep genomen. Staat een uitstekend klantbeheer bovenaan je wensenlijstje? Met Insightly kun je het contact bijhouden en kun je je verkoopcijfers nauwlettend in de gaten blijven houden.
Dit stelt jou als ondernemer in staat om tijd en aandacht te besteden aan de salescijfers. Dankzij het pipeline beheer kun je de voortgang van deals bekijken. Daarnaast kun je de belangrijkste informatie over je klanten op één plek opslaan, waardoor je het overzicht bewaard.
Dankzij deze informatie word je geholpen met het maken van belangrijke en strategische beslissingen binnen je bedrijf. Als ondernemer krijg je hier immers maandelijks mee te maken. Als je op zoek bent naar een hulpmiddel dat je bedrijf verbetert en professionaliseert, is Insightly een geweldig systeem om te overwegen.
De integraties van Insightly hebben veel te bieden. Deze integraties zorgen er onder meer voor dat verschillende processen binnen je bedrijf efficiënter verlopen en belangrijke informatie op slechts één plek terug te vinden is. De populairste integraties van Insightly zijn de volgende:
Als je zoekt naar een CRM systeem voor uitgebreide functies, is Freshsales het beste systeem om te kiezen – in onze optiek. Dankzij dit systeem krijg je beschikking tot uitgebreide tools, die de aankoopgeschiedenis van je klanten registreert en een taakbeheer in haar pakket heeft.
Bovendien heeft Freshsales eveneens de optie om andere systemen te koppelen, zodat je in het vervolg efficiënter kunt werken.
Freshsales is een gratis CRM systeem, dat veel functies in huis heeft. Hierbij kun je denken aan marketingautomatisering, maar ook aan chatfuncties. Juist deze functie zorgt voor een grote klanttevredenheid, wat ook je succes ten goede komt.
Als het gaat om de beste prijs- en kwaliteitsverhouding, steekt Freshsales daar met kop en schouders bovenuit. Bovendien zijn er veel ondernemers die positieve feedback hebben achtergelaten, waardoor het systeem als zeer betrouwbaar wordt gezien.
Gezien de gebruiksvriendelijkheid, wordt Freshsales vaak in één adem genoemd met andere populaire systemen, zoals Zoho CRM. Als je zoekt naar een betrouwbaar en gebruiksvriendelijk systeem, kunnen we Freshsales van harte aanraden.
Het beste nieuws, is dat je je kosteloos kunt aanmelden bij Freshsales. Er zit overigens geen limiet aan het gratis abonnement; je kunt deze versie blijven gebruiken zonder over te stappen naar een betaald abonnement. Je krijgt onder meer beschikking tot klantbeheer.
Wist je dat je met meerdere mensen gebruikt kunt maken van het gratis abonnement? Dit kan tot maximaal 3 personen. Dus als je bedrijf nog in de opstartfase zit, is Freshsales een uitstekende keuze.
Freshsales geeft je inzicht in de voortgang van je verkopen en tevens verkoopkansen. Dit biedt ruimte voor meer succes. Je kunt eveneens zien welke acties er vereist zijn en in welke fase je deals zitten.
Dankzij de integraties van Freshsales, word jij in staat gesteld om je functionaliteit en professionaliteit te verbeteren. Dit zijn enkele integraties die zeer populair zijn:
Als het gaat om verkoopautomatisering, is HubSpot een topper op dit gebied. Dankzij HubSpot kun je voortaan je verkoopactiviteiten beheren en in de gaten houden.
Dit is voordelig voor de groei en ontwikkeling van je bedrijf. Bovendien maakt HubSpot het mogelijk om eenvoudig contact te onderhouden met je klanten, wat de klanttevredenheid ten goede komt.
HubSpot heeft zich de laatste jaren ontwikkelt en dat is duidelijk terug te zien in de aangeboden tools. Om te beginnen kun je gebruikmaken van een live-chat en is het zelfs mogelijk om belangrijke afspraken in te plannen.
HubSpot is kosteloos te gebruiken en staat onder meer bekend om de gebruiksvriendelijkheid. HubSpot is de beste assistent voor het verbeteren van verkoopleads en marketingprocessen.
Bij HubSpot kun je gebruikmaken van verschillende prijscategorieën. Er zijn verschillende pakketten beschikbaar, met ieder een andere prijs en verschillende tools. Uiteraard is het mogelijk om gebruik te maken van een gratis CRM systeem, zodat je de kosten laag kunt houden.
HubSpot staat eveneens bekend om haar krachtige pipeline beheer en de bijhorende functies. Als je hierin geïnteresseerd bent, is het aan te raden om verder te lezen. In de eerste plaats kun je gemakkelijk deals bijhouden en worden alle verkoopcijfers inzichtelijk.
Dankzij deze tools, krijg je duidelijk te zien in welk stadium een deal zit en kun e vervolgens de volgende stap plannen. Wist je dat het zelfs mogelijk is om meldingen in te stellen voor mijlpalen?
Dit betekent simpelweg dat het onmogelijk wordt om een belangrijke deadline te missen – dit is ons allemaal weleens overkomen. Dankzij het pipeline beheer kun je belangrijke informatie beheren en creëer je een duidelijk overzicht van alle bewegingen binnen je onderneming.
In de eerste plaats kun je HubSpot verbinden met andere platformen, zoals Outlook en Gmail. Dit stelt jou in staat om belangrijke e-mails te regelen vanuit het CRM systeem. Wist je dat het ook mogelijk is om je socialmediaplatformen met elkaar te verbinden? Facebook en Twitter zijn hier goede voorbeelden van.
Samenwerking en communicatie vormen de belangrijkste factoren binnen een onderneming. Om deze behoeften tegemoet te komen, kun je het beste voor Bitrix24 kiezen als beste CRM systeem. Deze software maakt communiceren, samenwerken en op afstand werken een stuk gemakkelijker en effectiever.
Als je zoekt naar een CRM systeem dat de samenwerking en communicatie binnen je onderneming verbeterd, is Bitrix24 ten zeerste aan te bevelen. In de eerste plaats voldoet het systeem aan alle wensen van je klanten.
Zo was contactbeheer nog nooit zo makkelijk en overzichtelijk. Daarnaast is het CRM systeem gespecialiseerd in tijdbeheer, taakopgave en projectmanagement. Dit betekent dat Bitrix24 niet alleen rekening houdt met de behoefte van klanten.
Nee, ook jij en je werknemers profiteren hiervan. Dankzij de gebruiksvriendelijkheid en het overzicht, kunnen jullie efficiënt met elkaar samenwerken.
Bitrix24 is kosteloos te gebruiken. Dat maakt het één van de beste CRM systemen van dit moment. De kosteloze versie is voor veel bedrijfsvormen geschikt, maar wij zouden zeggen dat dit vooral voor kleine en middelgrote bedrijven een geweldige toevoeging is.
Het mooie van Bitrix24 is, dat je kosteloos gebruik kunt maken van verschillende tools. Ook als het om pipeline beheer gaat, sla je de plank niet mis. Je bent in staat om, zonder extra kosten, inzicht te krijgen in de voortgang van je sales, klanttrajecten en je kunt zelfs deals sluiten. Grote kans dat je met Bitrix24 prima uit de voeten kunt.
Dankzij de integraties van Bitrix24, kun je je bedrijf professionaliseren en is het mogelijk om efficiënt gebruik te maken van het CRM systeem. De volgende integraties zijn ontzettend populair bij andere gebruikers:
Start je voor het eerst een bedrijf? Het is vast geen verrassing dat er veel op je af komt. Je moet aan allerlei dingen denken. Zo moet je misschien een vergunning aanvragen, een verzekering afsluiten of een bedrijfspand huren. Nu is het ook verstandig om na te denken over een CRM systeem.
Misschien weet je niet wat een CRM systeem precies is of waard deze precies voor dient. Dit is een bepaald soort software dat gespecialiseerd is in het beheren van je klantgegevens. Denk aan contactgegevens, maar ook aan het klantcontact.
Hoe meer klanten je krijgt, hoe meer tijd dit gaat kosten. Het CRM systeem registreert overigens ook alle aankopen die worden gedaan. Veel bedrijven besluiten een CRM systeem aan te schaffen, zodat zij meer overzicht en professionaliteit te creëren.
Heb je ons artikel tot en met hier gelezen? Misschien heb je de voordelen van een CRM systeem al ontdekt. Het is vast geen verrassing dat je er veel voordeel uit kunt trekken.
Niet alleen jijzelf als ondernemer, maar ook voor je werknemers kan dit veel uit handen nemen. Er zijn dus verschillende redenen om een CRM te gebruiken.
Dit zijn slechts enkele pluspunten die laten zien waarom een CRM systeem essentieel is voor jou als ondernemer. Of je nu een doorgewinterde of beginnende ondernemer bent; dankzij een CRM systeem kun je het klantcontact succesvol verbeteren en haalbare prioriteiten stellen.
Nu is het zaak om het juiste CRM systeem te kiezen dat past bij jouw behoefte en dat van je onderneming.
Het kiezen van een gratis CRM systeem gaat niet over één nacht ijs. Je wilt immers teleurstellingen voorkomen. Het is belangrijk dat je een systeem kiest dat over de juiste tools voor je bedrijf beschikt.
Misschien heb je al ervaren dat dit een lastige taak is. Waar doe je nu precies goed aan? Er zijn een aantal belangrijke zaken waar je rekening mee moet houden voordat je een keuze gaat maken.
Allereerst zijn de beschikbare tools een punt van aandacht. Het is belangrijk om te bepalen welke tools onmisbaar zijn voor jouw onderneming. Vind je het belangrijk om live contact te houden met je klanten? Of denk je dat je baat hebt bij urenregistraties of mailsynchronisatie?
Door dit wensenlijstje voor jezelf in kaart te brengen, kun je vervolgens de beste keuze maken. Je moet er wel rekening mee houden dat de gratis versies wat beknopter zijn. Hierbij zijn alleen de basistools beschikbaar. Onderzoek of deze voldoende zijn of dat je moet uitbreiden naar een betaald abonnement voor meer mogelijkheden.
Staat je onderneming nog in de kinderschoenen? Veel ondernemers hebben de ambitie om te groeien en te ontwikkelen. Het is wel belangrijk dat het CRM systeem met je meegroeit. Met andere woorden: dat je beschikking kan krijgen tot uitgebreide tools. Als dit niet het geval is, moet je jezelf afvragen of dit systeem bij je past.
Nog een factor om te overwegen, is de gebruiksvriendelijkheid van het systeem. Je maakt er iedere dag gebruik van. Het is belangrijk dat je hiermee overweg kunt. Is het systeem overzichtelijk? Daarnaast is het eveneens essentieel om rekening te houden met je werknemers – mocht je deze in dienst hebben.
Kunnen zij er makkelijk in werken? En is het mogelijk om met meerdere mensen tegelijkertijd te werken in het CRM systeem? Zo zorg je ervoor dat je personeel efficiënter en professioneler werkt.
Je gaat vast en zeker tegen bepaalde dingen aanlopen. Dan is het belangrijk dat je gemakkelijk en snel het antwoord op je vragen kunt vinden. Bekijk of er bronnen zijn weergegeven waar dit kunt vinden. Kijk ook naar de beschikbaarheid van een klantenservice of veelgestelde vragen.
Je moet aan den lijven ondervinden hoe een CRM systeem werkt en of je hier tevreden over bent. Maar als je echt geen enkel risico wilt nemen, raden we je aan om eerst de ervaringen van andere gebruikers te bekijken. Deze vind je in de vorm van geschreven reviews.
Hierin geven gebruikers hun ongezouten mening. Het geeft inzicht in de prestaties van het systeem, de pluspunten en hoe het zit met de betrouwbaarheid. Als je je twijfels hebt, kun je nog altijd verder zoeken.
Al deze aspecten maken, dat je een verstandige keuze kunt maken voor het beste gratis CRM systeem. Vergeet niet om naar je eigen wensen te kijken. Bespreek dit zo nodig met andere mensen.
Nu je weet waar je op moet letten als je het beste gratis CRM systeem kiest, is het ook verstandig om rekening te houden met de belangrijkste functies. Wat ons betreft, zijn dat de volgende:
Het is goed om te weten, dat er verschillende soorten CRM’s zijn. Voordat je een keuze maakt, is het belangrijk om de verschillen te kennen. Vervolgens kun je de beste keuze maken voor jezelf. Ieder systeem beschikt over andere voordelen, tools en functies.
Dit CRM systeem komt het meest voor. Deze software richt zich vooral op het onderhouden van klantcontact en houd de verkopen nauwkeurig bij. Dankzij dit CRM systeem, kun je je verkoopcijfers verbeteren en nauwer contact onderhouden met klanten en andere zakenrelaties.
Marketingcampagnes kunnen de verkoopcijfers verdubbelen en zorgen voor meer succes. Wil je je vooral richten op nieuwe klanten aantrekken en meer bekendheid genereren? Dan kies je voor een CRM systeem dat marketinggericht is.
Staat klanttevredenheid voor jou bovenaan? En wil je ervoor zorgen dat je klanten de beste ervaring overhouden? Dan is een servicegericht CRM systeem de beste keuze. Deze systemen bieden de beste klantinteractie en ondersteuning.
Is het duurste CRM systeem het beste? Nee, dat is niet altijd het geval. Het is vooral belangrijk, dat het systeem aansluit op de wensen en behoeften van je bedrijf. Zorg ervoor dat dit je uitgangspunt is. Dit zou kunnen betekenen, dat je met een lage prijs prima uit de voeten kunt.
Er zijn genoeg CRM systemen beschikbaar. Iedere software beschikt over andere kwaliteiten en tools. Bovendien varieert ieder systeem in prijs. Het eerste verschil wat opvalt, is de prijs. Wist je dat gratis en betaalde versies niet hetzelfde zijn?
In de eerste plaats, is een gratis CRM systeem een prima keuze als je over een laag budget beschikt. Dit is bij bijvoorbeeld kleine of middelgrote ondernemingen van toepassing. Deze versies zijn wat kleiner, maar hebben genoeg basistools in huis om je bedrijf te professionaliseren.
Daarentegen zijn er ook genoeg betaalde CRM systemen die verbluffend veel voordelen en functies in huis hebben. Zo krijg je bijvoorbeeld beschikking tot urenregistraties en analysemogelijkheden.
Dit kan betekenen dat je een hogere prijs betaald. Maar kijkende naar de winst die je eruit haalt, is dit onder aan de streep een slimme investering. Zeker als je de wens hebt om je bedrijf te laten groeien en ontwikkelen, is dit iets om in overweging te nemen.
Als je een gratis versus betaalde CRM software overweegt, moet je altijd rekening houden met de bedrijfsbehoeften en met je persoonlijke budget. In de eerste plaats is een gratis CRM systeem een goede optie voor kleine ondernemingen, die met de basistools uit de voeten kunnen. De betaalde software biedt echter meer mogelijkheden en sluiten vaak aan op de behoeftes van grotere ondernemingen.
Zijn je vragen nog niet beantwoord? Wellicht bieden onze veelgestelde vragen meer inzicht.
Er is geen eenzijdig antwoord op deze vraag. Dit ligt vooral aan je eigen wensen. Bovendien is dit afhankelijk van je bedrijfsbehoeften. Volgens ons is Zoho CRM een geweldige kanshebber, aangezien dit systeem zeer populair is onder andere ondernemers en over geweldige tools beschikt.
Dit betekent dat alle belangrijke gegevens en documenten worden gesynchroniseerd in het CRM systeem. Dit zorgt ervoor dat je geen belangrijke zaken over het hoofd ziet. Bovendien worden alle gegevens op dezelfde plek opgeslagen.
Het grootste voordeel, is dat alle gegevens op dezelfde plek worden opgeslagen. Ook wordt het klantcontact geregeld en ben je in staat om je onderneming te professionaliseren.
Dat ligt aan de software die je hebt gekozen. Ieder CRM systeem werkt op een bepaalde manier. In het algemeen slaan CRM systemen klantgegevens op en is het mogelijk om informatie met andere werknemers te delen, zodat er efficiënter gewerkt kan worden.
Een open-source CRM staat ook wel bekend als een openbroncode. Dit betekent dat het pakket naar wens ingezet kan worden.
Nee, dat hoeft niet. In het algemeen is een CRM systeem makkelijk te bedienen. Door te kiezen voor het beste gratis CRM systeem, krijg je beschikking tot de basistools en deze zijn vrij makkelijk om in te zetten. Je kunt altijd de klantenservice raadplegen voor je vragen.