Als marketeer of als agency is het belangrijk om een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Lees in deze gids wat jij nodig hebt.
Ben je actief als marketeer? Of sta je aan het roer van je eigen (marketing) agency? In beide gevallen denk je mogelijk dat je niet al te veel risico loopt. Je bent immers niet met fysieke producten bezig. Ook ben je waarschijnlijk niet met cruciale IT systemen of iets dergelijks bezig. Tóch is het erg belangrijk om je als marketeer goed te verzekeren.
Als marketeer of als agency is het onwijs belangrijk om een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Met deze verzekering dek je je tegen twee mogelijke risico’s in:
Voor een marketeer of als agency is de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering het belangrijkste. Maar, je kunt ook nog kiezen voor een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Met deze verzekering ben je gedekt tegen een mogelijke beroepsfout.
Kun je als marketeer nou echt een beroepsfout maken? Ja, dat kun je absoluut. Stel je het marketing campagne bijvoorbeeld in op 100.000 euro, terwijl dit 10.000 euro moest zijn? Dan kun je voor dit verschil aansprakelijk gesteld worden door je opdrachtgever. In dat geval komt de beroepsaansprakelijkheidsverzekering goed van pas komt.
Als marketeer voer je voornamelijk zittend werk uit. Dit is niet het meest fysieke werk, maar toch is het een behoorlijke aanslag op je lichaam. Je lichaam is namelijk niet gebouwd om urenlang op een dag zittend door te brengen.
Mede hierom is het aan te raden om een arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten. Met deze verzekering dek je je in tegen een langdurige ziekte of tegen de gevolgen van een ongeval. Je bent dankzij de arbeidsongeschiktheidsverzekering zodoende alsnog van inkomen verzekerd.
Je weet ongetwijfeld dat je als zelfstandig ondernemer geen pensioen opbouwt. Sluit daarom een lijfrenteverzekering af, zodat je pensioen opbouwt. Dit doe je ook nog eens op een belastingvriendelijke manier.
Als marketeer of als agency kun je altijd een beroepsfout maken. Het maken van zo’n fout kan grote gevolgen hebben, waardoor je je hier op voorhand al goed tegen moet beschermen. Dit doe je bijvoorbeeld met de beroepsaansprakelijkheidsverzekering.
Maar, het is ook aan te raden om duidelijke afspraken met je opdrachtgever te maken. Wat mag de opdrachtgever van je verwachten? En wat verwacht jij zelf van je opdrachtgever?
Ook is het verstandig om goede algemene voorwaarden op te stellen. Met deze algemene voorwaarden dek je je mogelijk al tegen een claim in.
Uiteraard is het ook van belang om altijd geconcentreerd te werken. Daarmee voorkom je bijvoorbeeld het intikken van een ‘0’ teveel. Werk als marketeer of agency nooit gehaast, maar hou altijd je koppie erbij. Hiermee voorkom je grotendeels al het maken van beroepsfouten.